Åstorps kommun
Åstorp - Söderåsstaden
där människor och företag möts och växer

E-postfaktura till företag

Företagskunder kan få sin faktura som pdf-fil via e-post istället för pappersfaktura. Den ser exakt likadan ut som pappersfakturan.

Tjänsten vänder sig främst till de som inte kan erbjudas e-faktura, till exempel företag och organisationer samt personer som bor utomlands.


Frågor och svar

Hur anmäler jag mig till e-postfaktura?

Anmälan gör du genom att mejla till ekonomi@astorp.se.

Vi behöver veta:

  • Organisationsnummer
  • Företagsnamn
  • E-postadress dit fakturan ska skickas
  • Kontaktuppgifter till dig


Hur vet jag att jag fått en e-postfaktura?

Kontrollera regelbundet inkorgen för den e-postadress du har anmält för e-postfakturor.


Vad händer om jag missar att betala?

Det skickas ett inkassokrav i pappersform med post.


Vad händer om jag byter e-postadress?

Du måste anmäla den nya e-postadressen till oss. Gör på samma sätt som vid anmälan, se ”Hur anmäler jag mig till e-postfaktura?”


Hur avanmäler jag mig från e-postfaktura?

Gör på samma sätt som vid anmälan, se ”Hur anmäler jag mig till e-postfaktura?”


Vart vänder jag mig om jag har frågor om en e-postfaktura?

Vid frågor om innehållet i fakturan, vänd dig till kontaktpersonen på fakturan.


Senaste publiceringsdatum: 2017-06-20
Sök på hela astorp.se
Kontakt

Ekonomiavdelningen

Växel: 042-640 00

E-post: ekonomi@astorp.se

Information
Organisationsnummer
212000-0936
Momsregistrering
SE212000093601
Bankgiro
5103-2951