Snart lanserar vi ett förbättrat system för felanmälan i Åstorps kommun
Efter att ha lyssnat på synpunkter om behovet av en smidigare och mer effektiv felanmälan, satsar vi nu på att utveckla både systemet och våra interna rutiner. Med målet att skapa en snabbare och enklare process för både medborgare och medarbetare, lanserar vi den uppdaterade felanmälningsfunktionen i början av december.
Vår nuvarande rutin för felanmälningar behöver förbättras och effektiviseras. Därför har vi arbetat med att utveckla både systemet och våra interna rutiner. Vi vill skapa en snabbare och smidigare process som underlättar både för dig som kommuninvånare och våra medarbetare.
Så här förbättrar vi felanmälan
- Snabbare handläggning med fler användare
Vi har utbildat och kopplar fler medarbetare till systemet, så att felanmälningar omgående skickas till den avdelning som har ansvaret för just det ärendet. På så sätt förväntas handläggningstiden bli kortare och ärenden som till exempel gräsklippning eller trasig belysning kan hanteras mer effektivt. - Enklare och tydligare
Systemet för felanmälningar uppdateras för att göra det smidigare både för oss internt och för dig som användare. Det ska vara enklare att anmäla fel och följa ärendets gång. - Förbättrad information på hemsidan
Vi har också uppdaterat informationen på vår hemsida, så att du lättare kan hitta svar på vanliga frågor och få tydligare vägledning kring felanmälningar.
Den nya felanmälningsfunktionen lanseras i början av december. Tack för era värdefulla synpunkter som hjälper oss förbättra den servicen och offentliga miljön i Åstorps kommun!